Vlastní IT oddělení, nebo outsourcing IT firmou: Jaké (ne)výhody přináší každá z možností?
Mít ve firmě vlastního IT specialistu, nebo IT outsourcovat? To je otázka, kterou si klade mnoho společností, které hledají nejefektivnější způsob správy svých technologií. Zjistěte, jestli má IT outsourcing pro vaši firmu smysl, nebo si raději ponecháte své vlastní „ajťáky“?
Proč (ne)outsourcovat IT služby?
Společnosti, které se rozhodnou pro IT outsourcing, předávají správu svého IT externí firmě. To může zahrnovat například správu cloudu, kybernetickou bezpečnost, service desk nebo IT monitoring. Podívejte se, proč je outsourcing IT výhodný a na jaká rizika je třeba si dát pozor.
Proč dát přednost outsourcingu IT firmou?
- Know-how IT specialistů – využíváte služeb vysoce kvalifikovaných IT odborníků, kteří sledují trendy a novinky v oboru.
- Zvýšená efektivita – odborníci z externí firmy obvykle splní zadané úkoly rychleji a efektivněji než vaši zaměstnanci.
- Flexibilita a optimalizace nákladů – IT služby využíváte pouze tehdy, když je opravdu potřebujete, a platíte pouze za vykonanou práci.
- Snížení nákladů – služby interního IT specialisty vás vyjdou levněji než zaměstnávání vlastního IT pracovníka.
- Nepřetržitá podpora – s outsourcingem můžete získat IT support 24/7. Díky service desku a vzdálenému monitorování máte zajištěný neustálý dohled nad svými systémy.
Proč se vyhnout outsourcingu IT služeb?
- Ztráta přímé kontroly nad IT procesy a systémy – externí firmy mohou mít odlišné priority a postupy než vy, což může ztížit komunikaci a spolupráci.
- Závislost na externích poskytovatelích – ta může být problematická, pokud poskytovatel změní své služby, ceny nebo ukončí činnost. Proto je dobré mít záložní plán nebo více dodavatelů poskytujících IT outsourcing.
- Nástrahy ve smlouvách – před podpisem smlouvy si všechny smluvní detaily důkladně zkontrolujte, abyste se vyhnuli nepříjemným překvapením.
Proč (ne)mít vlastní IT oddělení?
Pokud zvažujete IT outsourcing, pak byste měli také popřemýšlet nad možností mít vlastní IT tým. Následující výhody a nevýhody přináší vlastní IT oddělení.
Výhody vlastního IT týmu
- Kontrola nad daty a procesy – interní tým má plnou kontrolu nad citlivými daty a zná firemní systémy. Ví tedy, co společnost potřebuje pro své efektivní fungování.
- Znalost firmy a procesů – interní IT oddělení rozumí vaší firmě a firemním procesům.
- Osobní kontakt – interního specialistu osobně znáte a můžete za ním přijít během pracovní doby do kanceláře.
Nevýhody vlastního IT týmu
- Interní IT oddělení může být přetížené rutinními úkoly a nemusí mít všechny potřebné odbornosti pro vyřešení všech IT problémů.
- Odchod kvalifikovaného IT pracovníka může způsobit problémy se zastupitelností.
- Vaše IT oddělení nepracuje non-stop.
- Platíte za mzdy a odvody (zdravotní a sociální pojištění) stálých zaměstnanců, i když zrovna nemusí řešit žádný IT problém.
Jakou variantu zvolit?
IT outsourcing přináší celou řadu výhod, jako například snížení nákladů, větší flexibilitu, vyšší efektivitu a přístup k profesionálním odborníkům. Interní IT specialisté ale zase vaší společnosti více rozumí a mají plnou kontrolu nad citlivými daty. I když váš interní tým dokáže vyřešit ledajaký IT problém, obvykle nemůže pracovat 24/7. Naopak externí firma vám může poskytnout nepřetržitý dohled nad vaším hardwarem a softwarem.
Kombinací obou přístupů pak můžete efektivně zvládat rostoucí požadavky na IT bez potřeby najímat další zaměstnance. Tím dosáhnete nákladové efektivity, flexibility a zároveň zvýšíte bezpečnost vašeho IT.
Když pečlivě zvážíte jednotlivé výhody a nevýhody, musíte si ještě spočítat náklady na interní IT oddělení a případný IT outsourcing. Teprve poté získáte jasnou odpověď na to, jaká z variant je pro vás výhodnější.
Komentáře jsou uzavřeny, ale trackbacks a pingbacks je otevřen.